Bijna alle medewerkers hebben in het dagelijks werk rechtstreeks contact met andere mensen, dat kan zijn een collega, een leverancier of natuurlijk ook een gast! Helaas zijn niet altijd alle
mensen even vriendelijk, begripvol of geduldig. In deze training leren we je hoe je je eigen gedrag zo effectief mogelijk kunt inzetten om agressie of oplopende spanning zoveel als mogelijk te
beteugelen. We sluiten graag aan bij je concrete vraag om vaardiger te worden. Daarom mailen wij voorafgaand aan de training een intake formulier naar je toe, waarop je kunt aangeven wat je graag wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen. Naast korte uitleg over verschillende theorieën, ga je vervolgens uitgebreid oefenen. Je kunt dus direct met het geleerde aan de slag!

Onderwerpen:

  • Communicatiemodel, het belang van non-verbale communicatie
  • Verschil tussen instrumentele agressie en agressie uit frustratie
  • Verschillen in non-coöperatief gedrag (A/B/C/D-gedrag)
  • WIO-principe, waar baseren we onze oordelen op?
  • Het toepassen van de ombuigstrategie
  • Welk gedrag roep jezelf eigenlijk op?

Competentiegebieden
Aanspreken op gedrag, afstand bewaren, mensenkennis, zelfkennis, conflicthantering.

Doelgroep: Alle professionals binnen een organisatie

Duur: 1 dag of 2 dagdelen

Waar: Zwolle of Ouddorp

Prijs: €375,00 p.p. (excl. BTW). InCompany prijs: €2150,00 (excl. BTW), min. 6 deelnemers

Wilt u zich aanmelden? Klik hier!