Hoe kun je medewerkers of collega’s helpen om het beste uit zichzelf te halen en om de gewenste organisatiedoelstellingen te realiseren? En hoe kun je hen uitdagen zelf sturing te geven aan hun leerproces? In deze training leer je wat coachen is en hoe je doorinzet van praktische coachingsvaardigheden anderen op een positieve manier in beweging krijgt.

We mailen je voorafgaand aan de training een intake-formulier, waarop je kunt aangeven wat je wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen.

De training is een mix van theorie en praktijk, waarbij je zoveel mogelijk zelf oefent met coachen en begeleiden. Daarbij krijg je feedback op jouw coachingsvaardigheden en krijg je tips en methodieken aangereikt om vaardiger te worden. Tussen de drie opleidingsdagen door oefen je in de praktijk om je het geleerde verder eigen te maken.

Onderwerpen

  • Basisprincipes van coachen
  • Jouw grondhouding in een coachgesprek
  • De opbouw van een coachgesprek
  • Vaardigheden van een coach: luisteren op verschillende niveaus, ontwikkelingsgerichte vragen stellen
  • Feedback geven
  • Vergroten van het zelfsturend, zelflerend en zelf oplossend vermogen bij een medewerker
  • Commitment stimuleren bij de gecoachte om zelf in actie te komen
  • Coachmethodieken en mogelijke interventies

Competentiegebieden

Coachen, empathie, gespreksvaardigheid, luisteren, mensenkennis, motiveren, ontwikkelen van medewerkers, zelfkennis/reflectie.

 

Doelgroep: Professionals die leidinggeven aan medewerkers of hen functioneel begeleiden

Duur: 3 dagen

Waar: Zwolle of InCompany

Prijs: €825,00 p.p. (excl. BTW). InCompany: €4670,00 (excl. BTW), minimaal 6 deelnemers

Wilt u zich aanmelden? Klik hier!